Ordina

ordina

Soepele projectadministratie bij Ordina door partnering met OSP ProjectOffice

 

Patricia de Jongh-Renes is Projectleider bij Ordina in Nieuwegein.  Als eindverantwoordelijke voert zij de coördinatie van de projectadministratie, moet zij op de hoogte blijven van ESF3 regelgeving, en onderhoudt ze contacten met het Agentschap.  In eerste instantie had zij een aantal vaste medewerkers die de projectadministratie op zich namen. Deze administratief medewerkers voerden de ESF3 subsidieadministratie veelal naast hun gewone taken uit en hadden vaak geen overzicht in hoe deze extra werkzaamheden bijdroegen aan hun bestaande taakomschrijving.  Er bestond ook een probleem door het grote verloop onder administratief personeel, waardoor Patricia continu bezig was met inwerkperiodes en uitleg over regelgeving.

Om alles soepeler te laten verlopen, zocht Patricia naar een oplossing waarbij de ESF3 projectadministratie voor het kernbedrijf gecentraliseerd kon worden en derhalve uitgevoerd zou kunnen worden door een medewerker met expertise op het gebied van de ESF regelgeving.

“Toen hoorde ik over OSP ProjectOffice en het feit dat zij administratieve medewerkers konden leveren met kennis van de ESF projectadministratie. De overname van de bestaande ESF3 projectadministratie door ProjectOffice verliep op rolletjes”, aldus Patricia.

Ze is erg tevreden over de inzet van ProjectOffice en kan in vertrouwen alle ESF-gerelateerde taken, inclusief het op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen in de regelgeving, overlaten aan ProjectOffice.  Ze weet dat continuïteit van de volledige administratieve afhandeling gewaarborgd is door hun aanwezigheid.  De ProjectOffice medewerkers zijn bovendien pro-actief, pakken signalen tijdig op en koppelen deze tijdig terug naar de opdrachtgever.