Project Management Officer (PMO)

OSP ProjectOffice

OSP ProjectOffice is al meer dan tien jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant waarbij op Agile/PMO onze focus ligt. OSP ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management.

Voor een overheidsinstantie zijn wij op zoek naar een Project Management Officer (PMO).

Omschrijving Opdracht:

Het Centraal Beheersteam (CBT) adviseert en ondersteunt het management team in het efficiënt beheersen en besturen van de processen in het projectenportfolio. De expertise binnen het team is er onder andere op het gebied van Portfolio management, Proces- en Kwaliteitsmanagement en Resourcemanagement. Binnen de projectenafdeling van de overheidsinstantie, waar het CBT gepositioneerd is, wordt gebruik gemaakt van IPM (Integraal Project Management) en PRINCE2.

Werkzaamheden:
De PMO is verantwoordelijk voor de coördinatie van de totstandkoming van verschillende producten die de afdeling Projecten & Uitvoering moet opleveren binnen de organisatie. Hierbij kan gedacht worden aan:
– Opstellen en coördinatie Planning & Control producten, zoals programmabegroting, bestuursrapportage en jaarrekening
– Opstellen en coördinatie totstandkoming jaarplan
– Opstellen en coördinatie kwartaalrapportages

In deze werkzaamheden is het belangrijk dat de PMO analytisch zeer sterk is en goed met getallen kan werken. De informatie voor het opstellen van deze producten haalt de PMO uit de projectteams en uit het management team. Ook heeft de PMO veel contact met andere afdelingen voor afstemming van deze werkzaamheden. De afdeling Financiën is hierin een zeer belangrijke speler.

Functie eisen:
– Je dient per 4 juni 2018 beschikbaar te zijn.
– Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau
– Je beschikt over minimaal PRINCE2 Foundation certificaat of haalt dit voor 15 juli 2018.
– Je hebt kennis m.b.t. het opstellen van rapportages van projectportfolio’s (zowel financiële rapportages als algemene voortgangsrapportages)
– Onderstaande kennis dient duidelijk in uw cv verwoord of zichtbaar te zijn:
x Je hebt kennis van en ervaring met PRINCE2
x Je hebt kennis van en ervaring met IPM
x Je hebt ervaring met het werken binnen de overheid
x Financiën

Functie wensen (gunningscriteria):
Je hebt minimaal vijf jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan.

Competenties:
– Analytisch vermogen
– Je hebt een positieve en kritische werkhouding
– Je toont eigenaarschap
– Je neemt verantwoording
– Je bent proactief
– Je hebt oog voor plannen en organiseren
– Je wil mensen met elkaar verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties

Locatie: omgeving Rotterdam
Uren per week: 32 uur
Startdatum: 04-06-2018
Duur: 7 maanden
Optie op verlenging: Ja
Intakegesprek: 23-05-2018 tussen 09:00 en 16:00 uur

Geïnteresseerd? Stuur je cv naar : roy.huiskes@project-office.nl
of bel voor meer informatie naar ProjectOffice /Roy Huiskes op telefoonnummer 020-4950226.

office-620817_640