Senior Programmamanagement Ondersteuner

Bedrijfsprofiel Project Office
ProjectOffice is al meer dan 10 jaar actief op het gebied van projectmanagement en ondersteuning en biedt diverse diensten op het gebied van projectmanagement. Wij bieden experts die zich snel vertrouwd maken met de opdracht gevende organisatie en die beschikken over de nodige organisatorische en leidinggevende kwaliteiten.
Onze organisatie bestaat nu nog uit een 7-tal PMO medewerkers met een hoog groei potentieel. De kracht van Project-Office wordt bepaald door de mensen die er bij betrokken zijn.  Zij maken het verschil.

Voor onze klant /relatie een overheidsorganisatie in Den Haag zoeken wij een Senior Programmamanagement Ondersteuner.

Functieomschrijving
Voor een intern programma systemen wordt een Senior Programmamanagement Ondersteuner gezocht. Iemand die in staat is zelfstandig en op basis van de gangbare Programmamanagement- en projectmanagementmethodieken gericht invulling te geven aan de algehele ondersteuning op het gebied van programma.

 Taken en verantwoordelijkheden
• Bereidt de verschillende programma-overleggen voor (agendasetting, het verzorgen en verzenden van stukken).
• Bereidt voortgangsrapportages en stukken voor t.b.v. de Stuurgroep PGB2.0-systeem.
• Beoordeelt kritisch de kwaliteit van aangeleverde stukken.
• Legt tijdens de overleggen alle relevante acties, issues, risico’s en maatregelen vast, koppelt deze aan actiehouders en een deadline.
• Monitort proactief de opvolging van alle acties, issues, risico’s en maatregelen en spreekt actiefhouders daarop aan.
• Formuleert beleid op het gebied van Kwaliteitsmanagement, Configuratiemanagement, Risico- en Issuemanagement.
• Bewaakt de uitvoering van de strategieën op het gebied van Kwaliteit, Configuratie, Risico-en Issuemanagement.
• Bewaakt actief de vastlegging van Requests for Changes en zorgt voor een correcte afhandeling daarvan via de vastgestelde Change Procedure.

Functie-eisen:
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van Programmamanagement- en Projectmanagement methodieken (MSP, PRINCE2).
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van programma en project plannings- en rapportage technieken.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van technieken voor het analyseren en managen van issues en risico’s.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van Quality Management.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van kosteninschattingen en bewaking.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van configuratie management t.a.v. alle projectproducten.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van Change Management processen en procedures.
• Beschikt over gedegen kennis en vaardigheden op het gebied van ICT.
• Heeft academisch werk- en denkniveau en een relevante afgeronde WO-opleiding.
• Is punctueel en accuraat en beschikt over uitstekende spreek- en schrijfvaardigheden.
• Is in staat om ook op inhoudelijke thema’s ondersteuning te bieden / een trekkersrol te vervullen.
• Werkt goed onder de druk van deadlines is in staat om overzicht en rust te bewaren en kan omgaan met ‘last-minute’ verzoeken tot aanpassingen.
• Heeft bij voorkeur kennis en ervaring met projecten in de zorg en/of gemeenten.

Competenties:
• Is ondernemend;
• Proactief;
• Oplossingsgericht;
• Stressbestendig;
• Heeft overtuigingskracht;
• Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
• Beschikt over omgevingsbewustzijn.

Overige info
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36 uur
Startdatum: 2 april 2018
Duur: 12 maanden
Optie op verlenging: Ja,2 x 6 maanden

Eventuele intakegesprekken worden gehouden op maandag 5 of dinsdag 6 maart a.s.

Reageren deze aanvraag? Stuur je CV naar : A.vonk@project-office.nl
of bel voor meer informatie naar ProjectOffice /Arnold Vonk op telefoonnummer 020-4950226.