Senior Projectondersteuner

OSP ProjectOffice

OSP ProjectOffice is al meer dan tien jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant waarbij op Agile/PMO onze focus ligt. OSP ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management.

Voor een overheidsinstantie zijn wij op zoek naar een Senior Projectondersteuner.

Opdrachtomschrijving:

De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.

Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma’s. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.

De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten binnen de politie. Deze programma’s en projecten betreffen de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten en -diensten. Ook levert de sector professionele medewerkers voor het leiden en ondersteunen van alle programma’s en projecten die door de Project Control Board in opdracht worden gegeven aan de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT. Denk hierbij aan integrale IV-ontwikkel- en – implementatieprojecten, maar ook aan technische ICT projecten.

Vakmatige taken

  • assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
  • voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
  • de programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
  • periodieke programma- / projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
  • zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
  • methodische ondersteuning geven voor PRINCE2 en/of Agile SCRUM aan programma- en projectmanagers;
  • zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;
  • zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma’s;
  • bewaken en registreren resourcemanagement van de projecten/programma’s;
  • overige administratieve werkzaamheden.

Eisen

  • minimaal een HBO werk -en denk niveau;
  • een behaalde PRINCE2 Practitioner certificering;
  • een behaalde IPMA – D en / of IPMA-PMO certificering;
  • in de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving;
  • in de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar werkervaring met projectadministratie, projectfinanciën en -rapportages;
  • in de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox;
  • aantoonbare werkervaring binnen een PRINCE2 omgeving in de afgelopen 2 jaar;
  • aantoonbare werkervaring binnen een Agile/SCRUM omgeving.

Competenties:

  • accuratesse;
  • organisatievermogen;
  • samenwerken;
  • sociale vaardigheid.

Locatie: regio Utrecht
Uren per week: 36 uur
Startdatum: september 2018
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: Ja

Geïnteresseerd? Stuur je CV naar : roy.huiskes@project-office.nl
of bel voor meer informatie naar OSP ProjectOffice /Roy Huiskes op telefoonnummer 020-4950226.