Ervaren Project Management Ondersteuners

Ervaren Project Management Ondersteuners (36 uur)

Bedrijfsprofiel Project Office
ProjectOffice is al meer dan 10 jaar actief op het gebied van projectmanagement en ondersteuning en biedt diverse diensten op het gebied van projectmanagement. Wij bieden experts die zich snel vertrouwd maken met de opdracht gevende organisatie en die beschikken over de nodige organisatorische en leidinggevende kwaliteiten.
Onze organisatie bestaat nu nog uit een 7-tal PMO medewerkers met een hoog groei potentieel. De kracht van Project-Office wordt bepaald door de mensen die er bij betrokken zijn. Zij maken het verschil.

Voor een van onze relaties zoeken wij twee ervaren PMO’ers.
Bedrijfsprofiel en opdrachtomschrijving
Onze relatie is een grote organisatie die zich bezighoudt met registraties in het economisch verkeer.

Werkzaamheden
Je bent onderdeel van het Project Management Office. PMO werkzaamheden worden al langere tijd binnen de organisatie uitgevoerd, en we zijn recent gestart om het PMO verder te professionaliseren tot een meer centraal aangestuurd PMO.
Als ervaren PMO-er houd jij het overzicht binnen de projecten en programma’s. Je schakelt met diverse stakeholders en bent medeverantwoordelijk voor de voortgangsrapportages, planningen, kwaliteitswaarborging, het managen van risico’s, scope- en financiën bewaking. Verder ga je ook een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het PMO in een agile werkomgeving.
PMO-ers worden ingezet voor specifieke clusters van projecten, zgn domeinen.

We zoeken PMO-ers, welke verschillend kunnen worden ingezet bijvoorbeeld op (vooral) wet- en regelgeving projecten of de PMO zal een breder aandachtsgebied hebben op o.a. digitalisering van het registreren en muteren van inschrijvingen. De ondersteuning betreft hoofdzakelijk IT projecten, maar ook business projecten of -activiteiten kunnen die onderdeel uitmaken van het betreffend domein.

Taken
. Het opzetten, inrichten en beheren van portfolio-, programma- en projectdossiers.
· Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders.
· Programma- en integrale projectplanningen opstellen en beheren.
· Opstellen van concept periodieke project voortgangsrapportages
· Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking.
– Uitdragen en borgen dat wordt gewerkt wordt conform afgesproken (PMO) werkwijze.
· Onderhouden van capaciteit- en resourceplanning en afhandelen van inhuur van externe medewerkers.
– Opzetten en beheren van issue logs, projectchanges risklogs, exceptions, besluiten en overige wijzigingen.
· Signaleren en adviseren van programma- projectmanager bij project issues (o.a. planning, financiën, kwaliteit en resources)
· Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
· Assisteren van programma- en projectmanagers bij het structureren van projecten.
· Communicatie naar portfolio-,programma- en projectleden en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.
· Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, stakeholderssessies, kick-off team meetings, etc.

Functie eisen
Ervaren, enthousiaste PMO-er’s, die ervoor zorgen dat de project- en programmamanagers worden ontzorgd en pro-actief meehelpt om het PMO van KvK verder te professionaliseren.
– Je bent communicatief sterk, gestructureerd en een echte teamplayer.
– Afgeronde hbo of universitaire opleiding, met bij voorkeur een bedrijfskundig component, bijvoorbeeld Bedrijfskunde of Economie
– Minimaal 3 jaar relevante ervaring op het gebied van projectmanagement (PMO) binnen de zakelijke dienstverlening en/of overheidsorganisatie.
– Uitstekende beheersing van Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en projectplanningtools als MS Project (Server)
– Kennis van projectmanagementmethodieken (bijv. Prince2)
– Ervaring met agile werken (SCRUM)
– Certificering P3O of soortgelijke opleiding
– Basis certificering in Prince2, SCRUM of LEAN is een pre

Overige informatie:
Locatie: Woerden/Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Duur: 1 jaar met de optie op verlenging van 2 x 1 jaar
Inzet: 36 uur

Reageren
Ben jij de perfecte kandidaat voor deze vacature en voldoe je aan de eisen?
Stuur je CV naar : A.vonk@project-office.nl of bel voor meer informatie naar
ProjectOffice /Arnold Vonk op telefoonnummer 020-4950226.