ProjectOffice is al meer dan 15 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal.

Wat kun je van ons verwachten?
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

Voor onze directe klant de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Assistent Projectleider.

 

Inhoud van de opdracht:

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De aanleiding voor de functie is een toename van met name kleine projecten in de openbare ruimte, zoals de inrichting van rookvrije zones of voerverboden. Het stadsdeel voert niet zelf de werkzaamheden uit maar coördineert wel de communicatie met bestuur, bewoners en organisaties

Wat ga je doen?

Assistent Projectleider in het algemeen Ondersteunen van programmamanager en projectleiders Verkeer en Openbare ruimte, Groen, Afval en Grondstoffen in de gebiedspool van stadsdeel Zuid:

– Projectondersteuning op- en zelfstandige uitvoering van projecten veelal op het snijvlak van fysiek en sociaal (bijvoorbeeld rookvrije zones, voerverbod (rattenplaag).
– Inhoudelijke advisering van collega’s, bestuurders, burgers en organisaties.
– Samenwerking met de gebiedsteams, directies fysiek en sociaal.
– Inhoudelijk voorbereiden en verwerken van verschillende werkoverleggen en portefeuillehouders overleg, notuleren/ verslaglegging.
– Oppakken van urgente ad-hoc klussen, eventueel als projectleider.
– Ondersteuning programmamanagers realisatie / projectleiders Gebiedspool Zuid ten behoeve van de gebiedsopgave / politieke wens, in de breedte.

Wat breng je mee? 

Je beschikt minimaal over een Hbo werk- en denkniveau.
Je hebt ervaring het werken in programma’s en projecten en bij voorkeur affiniteit met fysieke thema’s daarbinnen.
Je hebt ervaring met het proces van politiek-bestuurlijke besluitvorming.

Wat is gewenst? 

Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als projectmedewerker in het fysieke/ ruimtelijk domein.
Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van complexe programma’s – gebiedsgericht werken.
Je hebt ervaring met integrale samenwerking met (gemeentelijke) partners en bewoners.
Je beschikt over een relevant netwerk in Amsterdam (Zuid).

 

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Startdatum: 23-04-2021 voor de duur van 12 maanden met optie op verlenging
Inzet: 24 uur per week

Reageer op deze aanvraag
Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie waarin de aansluiting op de eisen terugkomt. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.