ProjectOffice is al meer dan 15 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal.

Wat kun je van ons verwachten?
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

Voor onze directe klant de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Assistent Project Manager.

 

Inhoud van de opdracht:


Het Projectmanagementbureau verzorgt het project-, programma- en procesmanagement in de stad. We doen dat voor sociale, fysieke en economische projecten en programma’s. Het Projectmanagementbureau is een open, lerende en flexibele organisatie. Onze opdrachtgevers zijn: stad, stadsdelen, regio en andere gemeenten. Het Projectmanagementbureau werkt bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van de Zuidas, Aanpak Jeugdwerkloosheid, gezonde schoolgebouwen, IJburg, of de vernieuwing van het Erfpachtstelsel. We werken in opdracht van andere afdelingen, stadsdelen, wijken en buurten, ook met maatschappelijke partners.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Omschrijving functie:
Ben jij degene die het leuk vindt om een inspraakavond voor bewoners te organiseren? Of mee te werken aan de herinrichting van een straat of plein? Als assistent project- en programmamanager bij het Projectmanagementbureau werk je mee aan de toekomst van Amsterdam!

Wat ga je doen?

– Je ondersteunt de verantwoordelijke project- programmamanager bij de voorbereiding, uitvoering en nazorg van projecten en programma’s.
– Tevens fungeert je als aanspreekpunt voor verschillende betrokkenen.
– Daarnaast verstrekt procedurele en inhoudelijke informatie;
– en je bereidt het bestuurlijke besluitvormingsproces voor.
– Je verzamelt benodigde informatie en levert deze op een juiste manier aan.
– Ook ben je verantwoordelijk voor het administratief/organisatorisch beheer van het project.
– Je plant, organiseert en notuleert projectbijeenkomsten.
– Daarnaast maakt je voortgangsverslagen, notities, rapportages en andere stukken.
– Je stelt integrale project- en werkbegrotingen op en bewaakt en beheerst de budgetten.

 

Wat breng je mee? 

  1. Je beschikt minimaal over een Hbo werk- en denkniveau.
  2. Daarnaast hebt je aantoonbare werkervaring in de gebiedsontwikkeling en het fysieke domein opgedaan in de laatste 3 jaar.
  3. Je hebt recente relevante ervaring opgedaan in de functie van assistent projectmanager in de laatste 2 jaar.
  4. Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in retail ontwikkeling en tevens minimaal 1 jaar ervaring in omgevingsmanagement.

Wat is gewenst? 

  1. Je hebt aantoonbare ervaring binnen het fysieke domein van de G-4.
  2. Je hebt ervaring in een gebiedsontwikkelingsproject.

 

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Startdatum: 15-01-2021 voor de duur van 12 maanden met optie op verlenging
Inzet: 32 uur per week

Reageer op deze aanvraag
Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie waarin de aansluiting op de eisen terugkomt. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.