ProjectOffice is al  meer dan 17 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.

ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal. Zo bieden wij medewerkers:
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

Voor onze  directe klant de KvK in Utrecht zijn wij per direct op zoek naar een senior portfolio-ondersteuner voor 40 uur/week.

 

Opdrachtomschrijving

KVK voert een digitaliseringsstrategie uit waarbij het mogelijk wordt dat de ondernemer alle handelingen rond registratie (inschrijven, muteren, inzien/opvragen) digitaal kan verrichten en onze informatie- en adviesdiensten online, digitaal en 24×7 kan gebruiken. Het snel kunnen ontwikkelen van nieuwe (en waar nodig maatwerk-)producten op basis van klantreizen is daarbij belangrijk. Daarom is het nodig om veranderingen door te voeren in het ICT-landschap.

Je bent onderdeel van het PMO voor het portfolioteam van KVK dat werkt volgens Lean Portfolio. Als ervaren PMO-er houd jij het overzicht over alle epics, zowel in voorbereiding als in realisatie. Je schakelt met diverse stakeholders en bent medeverantwoordelijk voor de voortgangsrapportages, planningen, kwaliteitswaarborging, het managen van risico’s, scope- en financiën bewaking. Verder ga je ook een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het PMO in een agile werkomgeving.

Je bent een ervaren, enthousiaste PMO-er, die ervoor zorgt dat de het portfolioteam wordt ontzorgd en pro-actief meehelpt om het PMO van KVK verder te professionaliseren. Je bent communicatief sterk, gestructureerd en een echte teamplayer.

 

Wat zijn de taken:

– Het opzetten, inrichten en beheren van portfolio-KANBAN en de portfoliodocumentatie;
– Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders;
– Opstellen van concept periodieke portfolio voortgangsrapportages;
– Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking;
– Uitdragen en borgen dat er gewerkt wordt conform afgesproken (Portfolio werkwijze);
– Opzetten en beheren van issue logs, projectchanges risklogs, exceptions, besluiten en overige wijzigingen;
– Signaleren en adviseren van de portfoliomanager en stakeholders bij portfolio-issues (o.a. planning, financiën, kwaliteit en resources);
– Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
– Assisteren van de portfoliomanager;
– Communicatie naar portfolioteam en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren;
– Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, stakeholderssessies, kick-off team meetings, etc.

 

Eisen

Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding
Je hebt een certificaat voor P3O of soortgelijke PMO opleiding
Je hebt kennis van projectmanagementmethodieken
Je hebt kennis van MS Office en Office 365 en MS Project

Ervaring
Je hebt in de afgelopen 5 jaar en minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke PMO rol binnen de overheid en bedrijfsleven (zakelijke dienstverlening)
Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) ervaring met werken in multi projecten omgeving (meerdere projecten ondersteunen)
Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) ervaring in het managen van projectbudgetten, rapportages en logs
Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) ervaring met verslaglegging (inhoudelijk) overleg

 

Wensen

Opleiding op het gebied van bedrijfskundig component, bijvoorbeeld Bedrijfskunde of Economie
In bezit van een certificaat voor Prince2
In bezit van een certificaat voor Scrum of Lean portofoliomanagement
Je hebt kennis van Portfoliomanagement en minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke PMO rol binnen de overheid en bedrijfsleven (zakelijke dienstverlening)
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het bewaken van relaties met andere programma’s en projecten en begeleiden governance
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in risicobeheer (risk management)
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het inrichten of verbeteren PMO in organisatie

 

Interviewplanning
Gesprekken: tussen 18-01-2023 en 25-01-2023
Startdatum: 30-01-2023

 

Reageer op deze aanvraag

Ben jij snel direct beschikbaar voor een periode van minimaal 12 maanden en voldoe je aan de eisen voor dan kom ik graag met je in contact! Stuur je CV inclusief motivatie naar pm@project-office.nl.  Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.