ProjectOffice is al 15 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal.

Wat kun je van ons verwachten?
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

Voor onze directe klant het Waterschap Hollandse Delta (WSHD) zijn wij op zoek naar een Project Management Officer.

Wat ga je doen?
Je richt je als Project Manager Officer op de resources en de performance voor het verder opstarten en het organiseren van een traject (systeem) dat leidt tot een betere matching voor de resources voor het gehele waterschap en de afdeling Projecten in het bijzonder. Je stelt je hierin proactief op en pakt de sturing hiervan op. Met standaardisatie en een betere communicatie realiseren we betere doelstellingen, een kwaliteitsverbetering en schatten we de inzetbaarheid van mensen en middelen nauwkeuriger in en kunnen we beter sturen, bijsturen en rapporteren op uren. Daarnaast begeleid je collega’s binnen het PMO door jou kennis over te dragen. Je hebt talent om te werken met verschillende projectmethodieken. Je bent een proactieve collega met kennis van resource- en performance management. Je werkt planmatig en gestructureerd, hebt HBO werk- en denkniveau. en relevante werkervaring. Met je flexibele houding en gevoel voor organiseren leggen we zaken secuur vast. Ongevraagd geef je advies en je bent een echte spin-in-het-web, accuraat en volhardend. Vanuit jouw specialisme zoek je naar verbetering en kostenvermindering en adviseer je bij het maken van de juiste keuzes.Het eind product is een gedocumenteerd en georganiseerd proces met gedocumenteerde handleiding voor het resource management zowel voor onderhoud als investeringsprojecten.

Wat breng je mee? (knock-out criteria)
1. Je bent per 1 juli beschikbaar.
2. Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
3. Je hebt minimaal vijf jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan.
4. Je hebt minimaal PRINCE2 Foundation certificaat of je haalt dit vóór 15 augustus 2020.
5. Je hebt kennis mbt het opstellen van rapportages van projectportfolio’s (zowel financiële rapportages als algemene voortgangsrapportages en capaciteitsberekeningen en matching).
6. Je hebt kennis van MS Projects.
7. Je hebt kennis van en ervaring met PRINCE2.
8. Je hebt kennis van en ervaring met IPM.
9. Je hebt ervaring met werken binnen de overheid.

Competenties:
– Analytisch vermogen
– Financieel inzicht

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Startdatum: 01-07-2020 voor de duur van 6 maanden met optie op verlenging
Inzet: 36 uur per week
De intakegespreken vinden op 17-06-2020 plaats

Reageer op deze aanvraag
Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie waarin de aansluiting op de eisen terugkomt. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.