ProjectOffice
ProjectOffice is al bijna vijftien jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant waarbij op Agile/PMO onze focus ligt. OSP ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management.

Opdracht omschrijving
Voor onze directe klant de gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een

Project Medewerker /PMO’er   24 uur

Functie Omschrijving
De PMO (Project Management Ondersteuner) werkt in het programmateam direct samen met de

programma- en projectmanagers, en ook met andere belanghebbenden van het programma. Het team bestaat daarnaast nog uit architecten, consultants en andere IT-specialisten. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de vernieuwingen in het applicatielandschap en werkprocessen.

 

Werkzaamheden

  • Opzetten en onderhouden van planning m.b.v. MS Project
  • Opstellen van voortgangsrapportages
  • Bijhouden van actie- en besluitenlijsten
  • Opzetten en onderhouden van risicoregister
  • Opzetten en onderhouden projectarchief
  • Plannen van vergaderingen inclusief zaalreserveringen

 

De opdrachtgever(s)

Bij de Stadsdelen Amsterdam wordt op dit moment gewerkt met een veelheid van applicaties die de processen

Vergunningen, Toezicht en Handhaving binnen het domein Bouw en Gebruik ondersteunen. Een deel van de werkzaamheden wordt nog niet digitaal ondersteund. De voornaamste doelstelling van het Programma is om alle (VTH) uit het Domein Bouw en Gebruik, effectief, efficiënt en rechtmatig digitaal te ondersteunen. Om dit doel te bereiken worden alle huidige applicaties die gebruikt worden voor VTH vervangen of heringericht. Het Programma is onderverdeeld in 3 sporen (WABO, Overige Vergunningen en Toezicht) die ieder worden aangestuurd door een projectleider.

Het Programma is gestart op 1 januari 2019 en moet gereed zijn op 31 december 2019

Overige informatie
Locatie:  Centrum Amsterdam
Startdatum: z.s.m.
Duur van opdracht: maximaal 2 jaar
Inzet: 24 uur per week

Functie eisen (knock-out criteria):
1.  Je dient te beschikken over een erkend HBO/WO diploma richting Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Engineering of Economie.

  1. Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan als PMO-er (Project Management Ondersteuner).
  2. Je hebt uitgebreide kennis en kunde opgedaan met MS Office inclusief MS Project.
  3. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het toepassen van PRINCE2 en IT Service Management.
  4. Je hebt werkervaring met principal toolbox als applicatie voor project management rapportages.
  5. Je hebt kennis en werkervaring opgedaan met portfolio project management.

 

Competenties:
– zelfstandig kunnen werken, maar wel als onderdeel van een team
– planmatig en gestructureerd werken (overzicht kunnen krijgen en houden)
– proactieve houding

Reageren op deze aanvraag
Ben jij de perfecte kandidaat voor deze vacature en voldoe je aan de eisen? Stuur je CV naar : pm@project-office.nl of bel voor meer informatie naar ProjectOffice /Marjo Wauben op telefoonnummer 020-4950226.