Functieomschrijving

Help jij met structuur, overzicht en samenwerking projecten beheerst en voorspelbaar naar succes? Het Ingenieursbureau van de Gemeente Amsterdam zoekt een projectbeheerser met ervaring die tevens kan bouwen aan een robuuste manier van opdrachtbeheersing en daarin coachend kan zijn voor de projectleiders.

Werkzaamheden

Je borgt  de financiële opdrachtbeheersing (intake, Projectvoorstel met o.a. Projectplan, kostenraming (incl capaciteitsraming), planning, opdrachtverstrekking). Ook stel je mede projectvoorstellen en kleine adviesopdrachten op en beoordeel je deze (hoofdzakelijk financieel en op risico’s en beheersmaatregelen);

  • Je hebt een actieve rol in de bijdrage aan het verzamelen, beoordelen, informeren en rappelleren met betrekking tot de GROTIK aspecten van de projecten;
  • Je schakelt voor het halen en brengen van betrouwbare informatie tussen projectleiders, accounthouder en (gedelegeerd) opdrachtgever(s).
  • Je zorgt voor een actueel -en financieel overzicht op de project portefeuille en de borging van aanleveren van juist informatie aan het Projectmanagement Office (PMO) van het IB. Aansturing van de IB financieel ondersteuner op het stadsdeel.
  • Je organiseert, faciliteert en monitort de tertiaire voortgangsrapportages aan opdrachtgever voor de projecten-portefeuille. Daar waar nodig kritisch doorvragen, adviseren of meeschrijven aan de voortgangsrapportage. Bijwonen van het opdrachtgeversoverleg en voortgangsgesprekken.
  • Toezien op en naleving van afgesproken procedures en werkafspraken. Aandragen van verbetervoorstellen en hierin een voortrekkersrol innemen.
  • Je hebt een actieve rol in de bijdrage aan het verzamelen, beoordelen, informeren en rappelleren met betrekking tot de GROTIK aspecten van de projecten;
  • Je schakelt voor het halen en brengen van betrouwbare informatie tussen projectleiders, accounthouder en (gedelegeerd) opdrachtgever(s). Je zorgt voor een actueel -en financieel overzicht op de projecten en de borging van aanleveren van juist informatie aan het Projectmanagement Office (PMO) van het IB. Aansturing van de IB financieel ondersteuner.
  • Je organiseert, faciliteert en monitort de tertiaire voortgangsrapportages aan opdrachtgever voor de projecten. Daar waar nodig kritisch doorvragen, adviseren of meeschrijven aan de voortgangsrapportage. Bijwonen van het opdrachtgeversoverleg en voortgangsgesprekken.
  • Toezien op en naleving van afgesproken procedures en werkafspraken. Aandragen van verbetervoorstellen en hierin een voortrekkersrol innemen.
  • Je werkt in de rol van projectbeheerser in een of enkele projectteams die conform het IPM-gedachtegoed werken aan opgaven in de stad. Je werkt daarin nauw samen met andere IPM-rolhouders en stuurt de adviseurs binnen het werkveld van projectbeheersing in het project functioneel aan
  • Je bent daarin verantwoordelijk voor het opzetten, uitvoeren en/of aansturen van de beheersing van alle GROTIK aspecten, waaronder ook het financieel en budgetbeheer.
  • Je opereert zelfstandig in het speelveld van kritische stakeholders (opdrachtgever, financiers, business controllers).
  • Je zorgt voor de passende stuurinformatie die in die fase van het project het meest bijdraagt aan een goede projectsturing. Je bent betrokken bij de ambtelijke voortgangsrapportages en besluitvorming in de projecten.

Wat we van je vragen:

  • Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau met technische of bedrijfskundige opleiding(en) als een pré.
  • Je hebt aantoonbare (handson) ervaring (minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar) op het gebied van projectbeheersing in een (technische) projectomgeving van infrastructurele projecten en/of gebiedsontwikkelingen, als pré zowel in voorbereidings- als uitvoeringsfase.
  • Je hebt ervaring met financiële projectbeheersing binnen een gemeentelijke projectenafdeling.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van project voortgangsrapportages en het bewaren van overzicht in en over projecten.
  • Je hebt kennis en ervaring met de beheersing van alle GROTIK aspecten om de projectbeheersingsrol integraal uit te kunnen voeren
  • Je hebt ervaring in het opzetten van projectplannen en projectkwaliteitsmanagement.
  • Je beschikt over goede schriftelijke vaardigheden (vertaling van informatie naar stuurinformatie voor project, opdrachtgever en accounthouder).
  • Je hebt kennis van en ervaring met de rol van projectbeheerser op programma/portefeuille van projecten in de infrastructuur en gebiedsontwikkeling in voorbereidings- en uitvoeringsfase binnen grootstedelijke omgeving. Ervaring binnen het IPM-model als projectbeheerser is een pre
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van financiële systemen, overzichten en rapportage en de implementatie ervan in projecten (pré is Amsterdams financieel systeem AFS).
  • De aangeboden Kandidaat heeft affiniteit/ervaring met werken in de publieke sector en besluitvorming in een bestuurlijke setting. Ervaring met werken in de publieke sector (opdrachtgevende kant van projecten) en in verschillende projecten.

Reageren op deze aanvraag

Ben jij de perfecte kandidaat voor deze vacature en voldoe je aan de eisen? Stuur je CV naar : pm@project-office.nl of bel voor meer informatie naar ProjectOffice /Marjo Wauben op telefoonnummer 020-4950226.