ProjectOffice is al meer dan 16 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal. Zo bieden wij medewerkers:
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

Voor onze eindklant de Belastingdienst in Utrecht zijn wij opzoek naar een Senior Process medewerker

Achtergrond opdracht:

Binnen de Belastingdienst wordt de transformatie naar agile werken ingezet (in eerste instantie op de IV portfolio gericht). Een van de bewegingen is dat de ‘business’ haar business portfolio gaat inrichten en besturen. Hiervoor is recentelijk innen MKB een PMO ingericht. De werkzaamheden vallen binnen de afdeling MKB Business ontwikkeling. De afdeling is relatief nieuw opgezet en diverse processen zijn nog niet bestaand en dienen te worden ingericht. Vanuit een BD-breed verbeterprogramma is de opzet op hoofdlijnen beschikbaar.

Het PMO MKB waar de inzet is voorzien gaat MKB-breed een business portfolio opzetten die veel raakvlakken heeft met leverende partijen.
De inzet is gericht op de informatiestromen, het in een administratie/tool vastleggen en het ontsluiten van die informatie die de MKB portfolio ondersteunt.

 

Omschrijving werkzaamheden:

  • Loket ingericht voor de MKB vraagstelling aan de portfolio
  • Data aanleverproces opzet, beschrijving
  • Uitvoerende rol binnen deze processen
  • Data ontsluiting (de MKB portfolio) op Intranet
  • Data kwaliteit maatregelen ingericht
  • Data voorbereid voor de voeding van de portfolio tool
  • Bijdragen aan de opzet en inrichting van een vergelijkbare rol voor structurele bezetting (‘kwartiermaker’)

 

Functie eisen (knock-out criteria):

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een PMO (op portfolio gebied)
  • Aantoonbare ervaring in het opzetten en uitvoeren van een Portfolio management administratie
  • Aantoonbare kennis en ervaring in MS Office (met name Excel en Access)
  • Bij voorkeur ervaring in  Jira en Confluence
  • Bij voorkeur ervaring met Fortis Change cloud (FCC)

Reageer op deze aanvraag

Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.