ProjectOffice is al meer dan 18,5  jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal.

Wat kun je van ons verwachten?
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen

 

Voor onze directe klant  het Rijksvastgoedbedrijf in Den Haag zijn wij op zoek naar een Programma Management Officer

Inhoud van de opdracht:

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. Bij Specialties betreft dit panden, terreinen en gronden die onlosmakelijk verbonden zijn met het primaire proces. Bij kantoren betreft dit panden waar het primaire proces in kan worden uitgevoerd.

Afdeling Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie

De Programma Management Officer (PMO) voert zijn of haar werkzaamheden uit voor het programma GIC maar valt hiërarchisch onder het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie en is daarmee automatisch onderdeel van deze afdeling.

Programma GIC

Programma GIC (geïntegreerd instandhoudingscontract) ontwikkelt een nieuwe contractvorm waarbij we 15 jaar onderhoud van een heel complex bij één opdrachtnemer in opdracht geven. We testen, leren en verbeteren dit contract op 7 pilots met als doel om in 2028 een beproefde werkwijze en advies aan de stuurgroep op te leveren omtrent gewenste opschaling van deze werkwijze in relatie tot het grootste deel van ons vastgoed. Binnen het programma zoeken we ondersteuning voor het invullen van de rol van Programma Management Officer (PMO).

Verantwoordelijkheden:

We zoeken een proactieve kandidaat met organisatietalent. De PMO heeft overzicht en zorgt voor de juiste inzet van instrumenten, zoals risicoassessments, businesscases, integrale planningen, resourcemanagement-, en projectmanagementmethodieken. Daarnaast zorgt de PMO voor overzicht van en inzicht in gesuggereerde verbetervoorstellen, het acteren daarop en de monitoring daarvan.

Specifiek:

  • Risico en issue management; periodieke risico sessies voorbereiden over mutaties in de huidige risico’s en issues met de risicomanager.
  • Financieel management; actueel houden van financieel overzicht van 2023, meerjaren begroting afstemmen met diverse budgethouders, validatie van uren, en RFC (request for change) proces. 
  • Secretaris rol bij diverse gremia, zoals de Stuurgroep en het Programmamanagementteam
  • Planning beheer, actualisatie van planning, stand van zaken voor afstemming van afhankelijkheden tussen de 3 deelprojecten en andere 2 majeure bewegingen. 
  • Capaciteit- en resourcemanagement; in kaart brengen van capaciteit- en resources voor 2023 en 2024. 
  • Governance en structuur; behouden van huidige structuur en optimalisatie van huidige werkwijze binnen PMT.
  • Kwaliteitsborging (functionaris rol); Issue-, Scope-, Risico- , Configuratiemanagement.
  • Pilotstategie: met het PMT opzetten en monitoren hiervan.
  • Business case: aanscherpen en actualiseren op basis van resultaten van de pilots.
  • Ondersteunen van het programmateam met zaken als:
  • het organiseren van vergaderingen, afspraken en bijeenkomsten;
  • (Helpen) organiseren van communicatieve evenementen met onze communicatie-adviseur.

Welke kennis ervaring neem je minimaal mee?

  • Je beschikt  over minimaal WO werk- en denkniveau en een diploma van een opleiding op WO niveau dan wel minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van bedrijfs-/bestuurskunde, management of techniek.
  • Je hebt minimaal  2 jaar ervaring in een projectmatige omgeving.
  • Je hebt ervaring binnen een overheids/semi-overheids-organisatie
  • Je hebt ervaring met maatschappelijke opgaven die ook de bebouwde omgeving raken, zoals duurzaamheid en circulariteit.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:

Duur:  voor de duur van 12 maanden met optie op verlenging Inzet: 36 uur per week.

Reageer op deze aanvraag
Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie waarin de aansluiting op de eisen terugkomt. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.