ProjectOffice is al meer dan 18,5 jaar actief op het gebied van project management en ondersteuning. Met veel passie en enthousiasme begeleiden we de opzet en uitvoering van grotere strategische projecten veelal op locatie van de klant. ProjectOffice biedt diverse diensten op het gebied van project management en recentelijk meer en meer diensten op het vlak van inkoop.
ProjectOffice kenmerkt zich als een kleine, maar groeiende organisatie, waar de communicatielijnen kort zijn en een informele sfeer heerst. Het individu staat bij ProjectOffice centraal.
Wat kun je van ons verwachten?
– Grote aansprekende klanten
– Snelle leercurve, groeitrajecten
– Op maat gesneden arbeidsvoorwaarden
– Persoonlijk opleidingsplan
– Persoonlijke begeleiding in ontwikkeling en kennis
– Gelijkgestemde collega’s die ervaring en kennis delen
Voor onze directe klant het Rijksvastgoedbedrijf in Den Haag zijn wij op zoek naar een Programma Management Officer
Inhoud van de opdracht:
Verantwoordelijkheden:
We zoeken een proactieve kandidaat met organisatietalent. De PMO heeft overzicht en zorgt voor de juiste inzet van instrumenten, zoals risicoassessments, businesscases, integrale planningen, resourcemanagement-, en projectmanagementmethodieken. Daarnaast zorgt de PMO voor overzicht van en inzicht in gesuggereerde verbetervoorstellen, het acteren daarop en de monitoring daarvan.
Specifiek:
- Risico en issue management; periodieke risico sessies voorbereiden over mutaties in de huidige risico’s en issues met de risicomanager.
- Financieel management; actueel houden van financieel overzicht van 2023, meerjaren begroting afstemmen met diverse budgethouders, validatie van uren, en RFC (request for change) proces.
- Secretaris rol bij diverse gremia, zoals de Stuurgroep en het Programmamanagementteam
- Planning beheer, actualisatie van planning, stand van zaken voor afstemming van afhankelijkheden tussen de 3 deelprojecten en andere 2 majeure bewegingen.
- Capaciteit- en resourcemanagement; in kaart brengen van capaciteit- en resources voor 2023 en 2024.
- Governance en structuur; behouden van huidige structuur en optimalisatie van huidige werkwijze binnen PMT.
- Kwaliteitsborging (functionaris rol); Issue-, Scope-, Risico- , Configuratiemanagement.
- Pilotstategie: met het PMT opzetten en monitoren hiervan.
- Business case: aanscherpen en actualiseren op basis van resultaten van de pilots.
- Ondersteunen van het programmateam met zaken als:
- het organiseren van vergaderingen, afspraken en bijeenkomsten;
- (Helpen) organiseren van communicatieve evenementen met onze communicatie-adviseur.
Welke kennis ervaring neem je minimaal mee?
- Je beschikt over minimaal WO werk- en denkniveau en een diploma van een opleiding op WO niveau dan wel minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van bedrijfs-/bestuurskunde, management of techniek.
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een projectmatige omgeving.
- Je hebt ervaring binnen een overheids/semi-overheids-organisatie
- Je hebt ervaring met maatschappelijke opgaven die ook de bebouwde omgeving raken, zoals duurzaamheid en circulariteit.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Duur: voor de duur van 12 maanden met optie op verlenging Inzet: 36 uur per week.
Reageer op deze aanvraag
Voldoe je aan de functie eisen dan ontvangen we graag je CV inclusief een motivatie waarin de aansluiting op de eisen terugkomt. Deze kun je sturen naar pm@project-office.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjo Wauben op 06-15559090.